П`ятниця
26.04.2024
17:58
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Персональний сайт Кухар Лариси Олексіївни
Головна Реєстрація Вхід
Біблійні історії Каїн та Авель Ной і великий потоп »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Завантажити у форматі doc

Біблійні історії «Каїн та Авель», «Ной і великий потоп».

 

Мета:  познайомити   учнів   з   біблійними   історіями   про   Каїна та Авеля, Ноя; допомогти осмислити філософський підтекст біблійних історій; розвивати навички логічного, асоціативного мислення, вміння аргументовано висловлювати власну думку; виховувати етичні принципи поведінки.

 

Обладнання: ілюстрації до біблійних історій, репродукції розпису Мікеланджело Сікстинської капели «Всесвітній потоп», фотоматеріали з історії Єгипту, Месопотамії.

 

Епіграф уроку: Заплачу я кривавими сльозами, -

                           Так, певне, плакали вигнанці з раю.

                                                                  Л.Українка

 

ХІД УРОКУ

 

І. Актуалізація опорних знань учнів.

    1. Робота в групах.

 

І група – учні ілюструють листки з надписами: День І, День ІІ, День ІІІ, День ІV,

День V, День VІ, День VІІ і організують виставку малюнків на дошці.

 

ІІ група – учні усно пояснюють джерело афористичних біблійних висловів:

Едем – рай, омріяна прекрасна земля

Первородний гріх – перший гріх людей

У поті чола – важка праця

Втрачений рай – безповоротна втрата чогось дорогого для людини.

 

ІІІ група  учнів  заповнює  в  робочих  зошитах  таблицю  «Досконалість  світу,  в

якому ми живемо» власними тезами, усно аргументуючи свою думку.

 

ІV група  учнів  складає  в  робочих  зошитах  таблицю  «Недосконалість  світу,  в

якому ми живемо» на основі власних тез, усно аргументуючи записане.

 

            Представники двох останніх груп на дошці записують узагальнюючу, зведену таблицю «Ознаки досконалості та недосконалості нашого світу». Форму зведеної таблиці учні вибирають самостійно.

 

2. Перевірка виконання завдань учнями, колективне обговорення результатів

роботи в групах.

 

     3. Підсумкове слово вчителя.

            На минулому уроці ми прочитали і про створення Богом досконалого Світу, і про створення ним людини на свій образ і подобу, і про гармонію життя людини в раю. Але Адам і Єва порушили Божу заповідь, і цей вчинок позбавив світ досконалості. І тепер поруч із законами гармонії (після ночі обов’язково наступає ранок, кожен день сходить сонце, батьки люблять своїх дітей, дорослі діти доглядають стареньких батьків тощо) в нашому світі, на жаль, багато зла: брехня, заздрість, хвороби, голод, злидні, смерть, війни, вбивства… І Біблія розповідає, як було скоєно перше вбивство.

 

ІІ. Оголошення теми, мети завдань уроку.

  1. Читання вчителем історії «Каїн і Авель».
  2. Бесіда за прочитаним:

а) Що стало причиною першого братовбивства?

б) Як Бог покарав Каїна?

    3. Пояснення афористичних висловів:

Каїн – братовбивця, зрадник

Каїнова печать – тавро злочину

Брат піднявся на брата.

4.Читання учнями біблійної історії «Ной і великий потоп».

5.Повідомлення вчителя про історичні версії підтвердження потопу.

  По    перше,    це    міфи    народів    світу.   В   шумеро-аккадській,   індійській,

давньогрецькій міфологіях існують міфи про потоп, які нагадують біблійну історію такими деталями,  як будівництво корабля, гора, на  яку осів ковчег, тривалість потопу. Але найголовніша схожа риса – це мораль розповіді: покарання людства за гріхи і врятування благочестивого чоловіка. Прийнявши за істину той факт, що найчастіше міфи, легенди – це опоетизована історія і в них нерідко міститься якась історична правда, науковці вважають, що переказ про потоп – це відгомін давньої стихійної катастрофи. Цю версію підтвердили результати розкопок, які вів англійський археолог Леонард Вуллі, відкривши Ур. Незвичайне розташування шарів під мурами шумерської столиці: під гробницями шумерських царів містився триметровий шар річкового мулу, а під ним археологи знайшли нові сліди поселення: цегла, сміття, керамічні черепки. Все це належало до зразків зовсім іншої культури, ніж ті, які були знайдені під шаром річкового мулу.

            Археологи, історики зробили висновок, що якась страхітлива повінь знищила невідомі науковцям людські поселення давнини, а коли вода відступила –прийшли інші народи і заново заселили Месопотамію.

 

    6. Читання   вчителем   шумерського   міфу   про   потоп або уривка з епосу про

        Атрахасиса («Коли богове подібно людям»)

 

ІІІ. Застосування знань, умінь і навичок.

  1. Підсумкова бесіда.
  • Що ви дізналися про Каїна та Авеля.
  • Як ви зрозуміли афористичні вислови.
  • Кого Бог врятував під час Всесвітнього потопу.

2. Заключне слово вчителя.

 

 

 

 

ІV. Домашнє завдання.

а) дослідницька робота: порівняти шумерський міф з біблійною історією про Ноя і великий потоп. Дати відповідь на питання: що нового про потоп ви довідались з почутого шумерського міфу?

 

б) Індивідуальне завдання: за підручником «Історія Стародавнього Світу»     (6 клас) підготувати повідомлення про історію, архітектуру міста Вавилона.

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz