Вівторок
16.04.2024
20:34
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Персональний сайт Кухар Лариси Олексіївни
Головна Реєстрація Вхід
Езоп – легендарний поет, засновник жанру байки »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Завантажити у форматі doc

„Езоп їх вигадав і ввів у моду...”

 

Тема: Езоп – легендарний поет, засновник жанру байки. Вияскравлення народної мудрості та узагальнення моральних засад у байках Езопа. Байки Езопа як скарбниця сюжетів для світової літератури.

 

Він – раб, але мудріший за вільних; він некрасивий, але вищий за красенів.

                                      Бабрій

 

В Езопа вчіться, добрі люди!

Для того байка коле під ребро,

Щоб виправлять людські заблуди

І похвалять красу й добро.

                                       Федр

 

Мета: розкрити основні відомості про легендарного поета, закріпити знання учнів про байку та алегорію, „езопову мову”, розкрити зміст байок Езопа „Вовк і Ягня”, „Крук і лисиця”, „Мурашки і цикада”, „Хліборобові діти”; розвивати усне мовлення школярів, їхні творчі здібності, логічне мислення, вдосконалювати навички виразного читання; сприяти вихованню морально-етичних норм людської поведінки.

 

Обладнання: портрет Езопа, виставка книжок Езопа, ілюстрації до його творів.

 

Хід уроку

 

І. Оголошення теми, мети, епіграфа уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Гра „Відгадай слово”.
  1. Коротке віршоване алегоричне оповідання, в якому закладено навчальний зміст. (Байка)
  2. Країна, що подарувала світові основоположника жанру байки. (Давня Греція)
  3. Частина байки, в якій розповідається про події. (Оповідна)
  4. Частина, в якій міститься навчання. (Мораль)
  5. Відображення одного предмета через інший. (Алегорія)
  6. Замаскований спосіб передачі думок. (Езопова мова)

 

  1. Запитання на повторення.

1) Який твір називається байкою?

2) З яких частин вона складається?

 

ІІІ. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

  1. Читання статті підручника про Езопа.
  2. Слово вчителя про байкаря.

     Першою згадкою імені Езопа в античній літературі є відомий уривок в оповіданні Геродота про Єгипет (440-і рр. до н.е.). Він (Геродот) згадує Езопа мимохідь: він був рабом якогось Іадмона, побував на острові Самосі. Його засудили у Дельфах, несправедливо звинувативши у крадіжці золотого кубка із храму Аполлона, і вбили, скинувши з високої скелі у безодню. Дельфійці змушені були платити за нього викуп. Ці відомості були тільки вірогідними. І навколо них починають створюватися легенди. Тому достовірних відомостей про байкаря ми не маємо.

  1. Виразне читання байки „Вовк та Ягня” (переклад Ю.Мушака).
  2. Бесіда за запитаннями у підручнику після цієї байки.
  3. Виразне читання байки „Крук і Лисиця”.
  4. Бесіда за запитаннями у підручнику після цієї байки.
  5. Виразне читання байки „Мурашки і цикада”.
  6. Бесіда:
    1. Про що розповідає байка „Мурашки і цикада”? (про ставлення до праці)
    2. Хто є персонажами цієї байки? (комахи – найменші представники світу природи)
    3. В чому суть конфлікту? (в опозиції між тими, хто працює, і ледарями).
    4. На чию користь вирішується конфлікт? На чиєму боці автор? (Не на користь Цикади, байкар явно на боці трударів, на це вказує єдиний штрих – мурашки відповіли, сміючись).
    5. Що засуджується в байці? (Їдке засудження негативного: лінощів, безпорадності, поверхневого ставлення до життя).

Отже, морально-філософський план байки представлено в алегорії духовного життя людини: обмежена, сіра, зневажлива істота не здатна посісти гідне місце у світі.

9.8. Виразне читання байки „Хліборобові діти”.

10.9. Інсценізація байки „Хліборобові діти”.

11.10. Бесіда за запитаннями:

  1. Чим відрізняється ця байка від попередніх?

(Тут діють люди – це символи мудрості, досвідченості, любові до дітей і водночас нерозважливість, відсутності душевної єдності).

  1. Яку особливість цієї байки ви помітили?

(В ній поряд із засудженням негативних людських рис уславлюються розум, досвід, позитивні якості людини).

Ця байка просякнута впевненістю, оптимістичним настроєм, вірою в силу батьківської любові до дітей.

12. Розгляд ілюстрацій до цих творів Езопа.

 

ІV. Закріплення вивченого на уроці.

      Запитання і завдання для учнів.

  1. Про що розповідається у байці „Вовк та Ягня”? (та інших, що звучали на уроці).
  2. Який прийом застосовував автор, утілюючи риси людей в образах тварин?
  3. Яка структура байки?
  4. Як у мовленні (словах, інтонаціях) персонажів байки відображено риси їхнього характеру?
  5. Знайдіть мораль у байці „Крук і Лисиця”.
  6. Що потрібно робити, щоб у житті виникало менше таких ситуацій, як змальовано у байці?
  7. Яка ідея байки „Хліборобові діти”?
  8. Чому хлібороб досяг своєї мети?
  9. Доберіть епітети до слова „байка”. (Дійова, інтернаціональна, сильна, сучасна, зубаста, злободенна, смілива, життєва...)

 

V. Домашнє завдання.

     Дати письмову відповідь на запитання: „Чи актуальні байки Езопа у наш час?”.

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz