П`ятниця
26.04.2024
20:01
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Персональний сайт Кухар Лариси Олексіївни
Головна Реєстрація Вхід
Подорож на острів Робінзона »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Завантажити у форматі doc

Тема: Подорож на острів Робінзона. (Віддзеркалення в історії Робінзона Крузо шляху людства до цивілізації.)

 

Мета:  показати   на   прикладі   історії   Робінзона   шлях   людства до цивілізації; удосконалювати навички аналізу літературного образу, усне зв’язне мовлення учнів; виховувати у школярів уміння переборювати труднощі цілеспрямованість у досягненні поставленої мети.

 

Обладнання: виставка дитячих малюнків на тему: «Острів Робінзона»; ілюстрації Т.Шевченка, І.Ільїнського, Д.Кардовського до твору.

 

 

ХІД УРОКУ

 

Мандри навчають терпінню.

                                 І.Дізраелі

 

   Наполеглива праця все переможе.  

                  Латинське прислівя

 

І. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

 

1. Розгадайте кросворд і назвіть жанр твору «Робінзон Крузо».

 

 

 2. Завдання.

                       - Дайте визначення роману.

 

ІІІ. СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

 

1. Вступне слово вчителя.

    Мандрівки не тільки розширюють кругозір людини, а й дають інформацію про щось нове і невідоме. За словами англійського письменника і літературознавця І.Дізраеля, подорожі навчають терпіння, бо люди змушені відмовитися на деякий час від звичного, розміреного ритму життя, комфорту. Справжніх ентузіастів це не може зупинити. Тож вирушаймо у подорож на острів Робінзона.

 

2. Запитання.

         - Що змусило Робінзона вирушити у мандри?

 

3. Слово вчителя.

         Відповідь на це запитання може дати сам Робінзон, а ви спробуйте проаналізувати його вчинки.

 

4. Інсценізація «Сповідь Робінзона»

 

Входить Робінзон Крузо.

 

 

 

 

Історія Робінзона

Крузо

     Р о б і н з о н. Я народився у заможній родині у місті Йорку. Батько мій, на прізвище Крейнер, був родом із Бремена. Він одружився з моєю майбутньою матір’ю, родичів якої звали Робінзон. Це була родина, яку всі дуже поважали. Мене назвали на їхню честь Робінзоном. Робінзон Крейнер – так мене спершу звали. Поступово англійці переінакшили моє прізвище на Крузо. Отак я і став Робінзоном Крузо. Я не знав аніякого ремесла. Батько віддав мене навчатися права, але мені страшенно хотілося бути моряком: далекі подорожі, морські пригоди вабили мене значно більше. Батько засуджував мої прагнення, називав це все дурницями і врешті-решт пообіцяв мені багато чого, як я їх полишу. Я ж не послухався. Незважаючи на прохання батьків, не попередивши їх, без їхнього благословення я відплив із Лондона на кораблі мого приятеля. Це був нещасливий рейс, бо корабель затонув, а я разом з іншими ледве врятувався на шлюпці. Здавалося, тепер уже ніщо не може заманити мене у море, але якась невідома мені сила штовхала мене знову сісти на корабель. Цього разу на наш корабель, що плив до берегів Гвінеї, напали пірати, і я потрапив у рабство. Через два роки доля допомогла мені втекти. Я опинився у Бразилії, став власником цукрової плантації, розбагатів, та приятелі знову підбурювали мене вирушити на кораблі до Гвінеї для купівлі рабів. І ось я на кораблі. Я ступив на нього 1 вересня 1659 року, саме того дня, коли вісім років тому втік від батька і матері, коли повстав проти їхньої волі і так безглуздо розпорядився своєю долею. Що з цього вийшло – судіть самі.

 

5. Бесіда.

     1) Що ми дізналися про Робінзона?

     2) Чому він, незважаючи на всі нещастя, все ж таки вирушав у мандри? (Бо його вабили морські подорожі, їх романтика, герой схильний до авантюризму.)

 

6. Виразне читання тексту – уривка про те, як Робінзон опинився на

    острові.

 

7. Бесіда.

     1) Чому Робінзон опинився на безлюдному острові? (Корабель сів на мілину, величезна хвиля під час бурі збила його і викинула на безлюдний острів.)

     2) Якою була перша редакція Робінзона на те, що трапилося? (Він був щасливим, що врятувався, але подальша перспектива життя на острові трохи налякала його.)

     3) Згадайте, які речі мав герой, коли потрапив на острів? (Ніж, люлька, коробочка з тютюном.)

Як Робінзон

поборов відчай

   4) Як ви думаєте, що допомогло Робінзонові побороти відчай? (Те, що він одразу став шукати вихід зі скрутного становища, у нього було величезне бажання вижити, що і спонукало героя до активних дій.)

 

8. Робота з текстом.

 

 

 

 

 

Етапи адаптації героя на острові

  1. Прослідкуйте етапи адаптації Робінзона на острові.
  2. Вибудуйте «ланцюжок» послідовності дій героя.
  3. Як Робінзон забезпечив себе припасами з корабля? Знайдіть і прочитайте.
  4. Зачитайте епізоди, як Робінзон будував собі житло?  (Спочатку намет, потім маленька хатинка, печера, літня «резиденція».)
  5. Використовуючи текст, розкажіть, як герой сіяв зерно?
  6. Як Робінзон «удосконалював своє меню»? (Ловив рибу, займався полюванням.)
  7. Яких тварин герой забрав із корабля, а яких приручив? (Собаку й кішку забрав, а приручив кіз, папугу.)
  8. Зачитайте, як Робінзон шив одяг, виготовляв посуд?
  9. Для чого він побудував човен?

 

 

 

9. Колективна робота. Складання «ланцюжка» послідовності дій

 

 

 

10. Узагальнююча бесіда.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робінзон – людина

розумна,

цивілізована

  1. Подумайте, чи однаковими були ці етапи. (Ні, кожний новий був складнішим.)
  2. Про що вони свідчать? (Ці етапи показують, як людина поступово призвичаїлася до нових умов життя, як вона вчилася жити у новому середовищі, забезпечувати себе всім необхідним, кожного разу ускладнюючи свою діяльність.)
  3. Що нагадують ці етапи? (Довгий шлях людської цивілізації: від простих до все складніших форм життя, ускладнення діяльності людини, направлену на покращання власного життя.)
  4. Чим відрізняється Робінзон від первісної людини? (Він людина розумна, саме тому вся його діяльність носить цілеспрямований характер.)
  5. Як у вчинках героя відбивається характер цивілізованої людини? (Робінзон дотримується всіх цивілізованих звичок, прагне внести певну естетику у свій побут, до якої звик удома.)
  6. Чого навчає читача історія життя Робінзона на острові? (Ніколи не можна впадати у відчай, а потрібно шукати вихід із будь-якої ситуації. Не треба сидіти склавши руки.)
  7. Як ви розумієте другий епіграф уроку?  (Праця, що перетворила людину первісну в розумну, не дасть людству загинути.)

 

11. Коментар учнів до малюнків: «Яким я уявляю острів Робінзона».

 

ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Запитання для контролю.

  1. Чи є відмінність між реальним прототипом Робінзона і героєм Д.Дефо?  (Звичайно, адже О.Селькірк майже здичавів за чотири роки.)
  2. Чим роман Дефо цікавий  і повчальний для сучасного читача?

 

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

 

     Дібрати цитати, які розкривали б різноманітність занять Робінзона на острові; його ставлення до природи, стосунки з дикунами.

 

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz