Четвер
25.04.2024
22:35
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Персональний сайт Кухар Лариси Олексіївни
Головна Реєстрація Вхід
Подорожі Скруджа різдвяної ночі у часі та просторі, як можливість осягнути своє життя »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Завантажити у форматі doc

Тема: Подорожі Скруджа різдвяної ночі у часі та просторі, як можливість осягнути своє життя.

 

Мета уроку: виробляти вміння аналізувати зміст художнього твору; розвивати

логічне мислення, зв’язне мовлення; вчити складати план до тексту; вдосконалювати навички виразного читання; виховувати людяність, доброту, милосердя, вміння співчувати.

 

Обладнання: портрет письменника, тексти твору, робочі зошити.

 

                                            Зміст уроку                     

 

І. Оголошення теми, мети уроку.

ІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.

  1. Бесіда-актуалізація опорних знань:
    1. Хто головний герой „Різдвяної пісні у прозі”? Що ви дізналися про нього з тексту?
    2. Чим головний герой повісті відрізняється від свого оточення? Знайдіть у тексті цитати, які б характеризували його.
    3. Як Скрудж ставився до бідняків?
    4. Чому він вважав легковажним свого племінника та безрозсудним клерка Боба Кретчита?
    5. Як Скрудж ставився до Різдва?
    6. Як Скрудж провів передсвятковий день?
  2. Слово вчителя.

На сьогоднішньому уроці нас чекає незвичайна подорож. Вона станеться у святвечір – тієї найдивовижнішої ночі, єдиної на рік, коли здійснюються всі мрії й бажання, стають реальними найфантастичніші речі. Ви знаєте, що Різдво – це велике свято, торжество світла і добра, день очищення душі від усякого зла.

(Учитель під музику зачитує уривки з твору)

     „...Є багато речей, що я з них міг би добути щастя, але я ними не скористався, - між іншим, і Різдво так само. Але, окрім моєї великої шаноби до святого Різдва, я ще не вважаю цей день найкращим в цілому році; добрий, веселий, ласкавий, привітний день! Єдиний з усіх довгих днів, коли всі вузькі серця ширшають, єдиний день, коли всіх бідніших людей вважають за своїх товаришів у житті, а не створіннями іншої породи. І через те, дядечку, хоч Різдво й не поклало мені в кишеню ані шматочка золота або срібла, а я вже ж певний, що воно мені дало добро і буде ще його давати; я славлю його...”

     „...Сьогодні я прийшов для того, що сказати, що ти ще можеш мати надію минути моєї долі. Я допоможу тобі...”

  1. Поглиблена робота з текстом.
  1. В які подорожі вирушає Скрудж різдвяної ночі?
  2. Яким був Скрудж у дитинстві, в юності? Що його турбувало на той час?
  3. Як Скрудж реагував на те, що показував йому Дух Минулих Свят? Підтвердити цитатами з тексту.
  4. Як святкують Різдво в родині Кретчитів?
  5. Що почув про себе Скрудж на святі в племінника?
  6. Чому видиво Духа Майбутніх Свят дуже налякало Скруджа?
  7. Знайдіть у тексті і зачитайте благання Скруджа, звернені до останнього Духа.
  1. Складання плану подорожей Скруджа.

Робота в групах. Кожна з 3-х груп висвітлюють у плані минуле, теперішнє, майбутнє.

Подорожі Скруджа різдвяної ночі:

І. Минуле.

  1. Різдвяне місто.
  2. Школа:

а) хлопчик з книжкою;

б) зустріч із сестрою.

                3. В лавці Фіззіунга.

4. Розмова з дівчиною в траурі.

5. Майбутнє дівчини в траурі.

ІІ. Теперішнє.

  1. Різдвяний ранок.
  2. Святкування Різдва в родині Боба Кретчита.
  3. Торф’яне болото.
  4. Маяк.
  5. Дім племінника.
  6. Подорож до всіх нужденних.
  7. Зустріч зі Злиднею та Неосвіченістю.

ІІІ. Майбутнє.

  1. Біржа.
  2. Розмова на вулиці.
  3. Лавка лахмітника.
  4. Біля ліжка небіжчика.
  5. В родині боржника.
  6. Цвинтар.
  7. Благання.

 

 

  1. Складання  цитатної таблиці.

 

Герої повісті

Ставлення до свята

  1. Збирачі коштів

для бідних

     „Ми вибрали для цієї мети свято тому, що у ці дні нестаток відчувається особливо гостро, а достаток дає багато радості”

2. Рудокопи

     „Весела компанія, що сиділа біля палаючого вогнища... Всі вони одягнені були по-святковому”.

3. Охоронці маяка

     „Розпалили вогонь, потиснули один одному руки, побажали один одному веселого свята”

4. Клерк та його

сім’я

     „У своєму закутку заплескав у долоні”

     „Усі тут були щасливі, задоволені один одним, раді святу і вдячні долі”

5. Фред

     „Я вірю, що Різдво приносить мені добро і буде приносити. Хай живе Різдво!”

     „Я зробив спробу зближення заради свята... Бажаю Вам веселого Різдва!”

6. Тим

     „Добре, що мене бачили у церкві. Адже я каліка, і, напевне, людям приємно, дивлячись на мене, загадувати в перший день Різдва, хто примусив кульгавих ходити, а сліпих бачити”

7. Скрудж Ебінізер

     „Нісенітниця! Дурниця!”

     „Не заважай мені забути про них” (про святки)

     „Багато користі було тобі від цих святок?”

     „Я не балую себе на святках”

 

6. Коментар учителя.

    Різдво – велике свято – дурницею назвав.

    Цим дуже всіх присутніх

    Герой наш здивував

    Його вітають – він не розуміє.

    Радіють всі, а він не сміє.

    Що ж то за людина є,

    Яка Різдва не визнає?

Отже, лише Скрудж не відзначає свята людяності, доброти, щирості душі, милосердя. Він визнає лише гроші. У творі досить тісно переплітається реальне і фантастичне. Поряд з незвичайними подорожами, Духами, привидами автор зображує важке життя бідного люду, сповненого злиднів, голоду, страждань. Однак вони володіють найбільшим багатством – мають добру душу, щирість, милосердя, співчуття. І в цьому виявляється гуманізм великого письменника.

 

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Подумати, яке значення для нашого виховання має повість Ч.Діккенса „Різдвяна пісня у прозі”.
  2. Скласти план повісті.

 

ІV. Домашнє завдання.

      Виписати цитати з тексту повісті до образу Скруджа.

 

 

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz