Тема: Урок-конкурс „Чехов з нами”. Виразне читання оповідань А.П.Чехова.
Мета: Сприяти глибшому осмисленню ідейно-естетичної сутності оповідань Чехова, викликати інтерес до спадщини митця; розвивати навички виразного читання, аналізу твору та самостійної роботи; виховувати любов до художнього слова.
Обладнання: портрети письменника різних років, виставка книг А.П.Чехова, плакати з крилатими висловами з його творів, літературні газети про митця, малюнки учнів до творів А.П.Чехова.
Хід уроку:
І. Організаційна частина.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Повідомлення теми і мети уроку.
- Вступне слово учителя.
- Представлення учасників конкурсу.
- Представлення журі. До складу журі можуть увійти вчителі, батьки учнів, старшокласники.
- Ознайомлення з критеріями оцінювання конкурсу:
- якість і правильність у відтворенні змісту прочитаного, передачі думок і почуттів автора;
- емоційність, щирість та глибина почуттів;
- засоби емоційно-образної виразності та культура виконання (дикція, орфоепія, міміка, жести, поза декламатора).
ІІІ. Застосування знань, умінь і навичок.
- Проведення конкурсу.
Учні читають підготовлені на конкурс твори, а потім пояснюють свій вибір, розповідають, як вони розуміють той чи інший твір, його героїв.
- Оцінювання конкурсу.
- Підведення підсумків, нагородження переможців.
ІV. Домашнє завдання.
Скласти усні розповідь про смішний випадок із шкільного життя.