П`ятниця
29.03.2024
10:39
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Персональний сайт Кухар Лариси Олексіївни
Головна Реєстрація Вхід
засідання ЛМС Первоцвіт Я хочу миру над усе на світі »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Завантажити у форматі doc

Відкрите засідання літературно-мистецької студії «Первоцвіт»

«Я хочу миру над усе на світі»

 

Мета:  показати   учням   масштаб   небезпеки   війни,   яка   загрожує   людству, можливості людини і людства в її запобіганні; пояснити учням, що повага до гідності кожної нації – це основа інтернаціоналізму, ключ до розв’язання проблеми виживання людства; підвести учнів до усвідомлення зовнішньої політики української держави в зміцненні миру на планеті; сприяти формуванню у підлітків соціального оптимізму, віри в остаточну перемогу людського розуму і совісті; розкрити взаємозв’язок участі у відстоюванні миру й готовності  до захисту рідної України; сприяти розвитку в учнів почуття довіри і поваги, взаємного співробітництва з дітьми інших держав. 

 

Обладнання: на стендах – підборка проявів військової небезпеки та наслідків бойових дій та фото найчарівніших куточків планети, оформлені у вигляді контрасту.     На спеціальних підставках підборка літератури, у тому числі і місцевих авторів з обговорюваного питання.     По ходу використовуються технічні засоби для демонстрації відеозаписів, слайдів тощо, класичні твори для музичного супроводу заходу.

 

Хід заняття.

(за сценою)

 

Учень № 1. Не раз у році треба, щоби не стріляли

Щодня потрібен мир людині на землі,

Щоб не тонули в морі збиті кораблі,

Щоб гладь небесну літаки безпечно брали.

 

Учень № 2. Невже щось вище є понад людське життя.

Над сміх дитини, надщасливі очі мами

Природи в різні пори кольорові гами,

Земного пульсу помірковане биття?

 

Учень № 3. Гей, ті, хто смерть несе, мов жарти скомороха,

Не крайте душу свою нечисті в ясир.

Усім як кисень, як вода потрібен мир.

І не на день, чи на годину – на епохи.

 

(Флеш-моб «За мир у всьому світі». Виходять учні з прапорцями різних країн світу в руках. Посередині 4 особи тримають прапор України. Навколо прапора поступово за допомогою різнокольорових стрічок утворюють сонячні промені, при цьому тримаючи надписи про сир. На екрані слайди, що символізують мирне життя людей. Звучить музика, під яку відбувається дія на сцені. Учні проголошують лозунги).

 

Надписи: 1) Мир – це небо чисте

2) Мир – це сміх дитини

3) Мир – це сонце променисте

4) Мир – це спокій у родині

5) Мир – це квіти у росах

6) Мир – це радість дітей і дорослих

7) Мир – це усмішка в очах матусі

8) Мир – це лани золотаво-русі.

 

Вчитель: Найбільше в світі щастя – це мир на землі, коли на ній розквітають

чарівні квіти, а люди живуть спокійно земля не здригається від страшних вибухів, а діти вчаться, здобувають знання, щоб зробити наш край ще прекраснішим. Мир на землі – це найбільше благо, бо є батьки, ніхто не гине у боях, і багато радості у світі.

  Про мир і щастя мріють люди з давніх-давен, скільки існує людство, стільки й живе у серцях чарівна мрія про мир. Бо ж лише коли мир є, то можуть здійснитись усі найзаповітніші прекрасні мрії людини, її надії і помисли, тоді кожен може реалізувати себе повністю, розкрити свої здібності і таланти. Аби не війни, що прогриміли над землею за всю історію, то людство вже давно могло жити так чудово, що ми й уявити не можемо.

   Останні події у Франції і всьому світі, День гідності і свободи в Україні дають нам зрозуміти, що тема миру, сьогодні є надзвичайно актуальною, і саме її ми обрали на відкрите засідання літературно-мистецької студії «Первоцвіт». На нашому засіданні присутні голова районної державної адміністрації Потапенко Володимир Миколайович, заступник голови Шпиця Ольга Іванівна, начальник відділу освіти Вербівський Павло Євгенович, директор гімназії Рукавець Віктор Костянтинович, педагоги району, учні 9-10-х класів. Ми поглибимо свої знання про мир, символи миру на землі, поговоримо про проблеми з питань війни і миру у світі та нашій Україні.

 

(Виходять під музику художники з мольбертами)

 

Учень. Нема на всій Землі бажанішого слова, ніж «мир», ненависнішого, ніж

              «війна».

 

Учень. Мир! Це слово звучить по-різному на континентах Землі. Але скрізь воно

             означає прості й одвічні істини.

 

Учень. Мир – це життя, щастя, радість, чисте небо над головою.

 

Учень. Мир – це упевненість у завтрашньому дні, у своєму майбутньому.

 

Учень. Мир – це можливість спокійно учитися, працювати, любити і поважати

             одне одного.

Учень. Мир – це свято усіх людей, свято  всіх дітей. Без миру немає дитинства,

             немає майбутнього.

 

Вчитель. Яке визначення слова мир дає нам словник.

 

Учень. Мир – стан спокою і гармонії, період між війнами. Термін мир вживається

як у значенні миру в душі людини, так і в значенні миру групами людей, народами і державами. В останньому значенні мир не означає відсутності конфліктів, а згоду вирішувати конфлікти без застосування насилля, що приводить до війни. Більшість етичних систем, зокрема релігійних, розглядає мир позитивним ідеалом.

 

Учень. Рух за мир. Впродовж історії останніх століть і, особливо, після світових

воєн, існувало й існує багато політичних рухів та течій, серед пріоритетів яких високо стоїть мета досягнення миру у всьому світі.

    Ідеологію, яка вважає мир основним пріоритетом називають пацифізмом. Пацифізм засуджує будь-які війни й будь-яке насильство, заперечує теорії справедливих воєн. На позиціях пацифізму стоять релігійні деномінації на зразок квакерів.

    Одним із важливих рухів за збереження миру на Землі та за роззброєння, зокрема ядерне, є Пагвошський рух учених.

 

Учень. Нагороди.

Найвідомішою міжнародною нагородою, яка вручається за значний внесок у зміцнення миру між народами є Нобелівська премія миру. Вона вручається щороку людині або організації, обраній Норвезьким Нобелівським комітетом із п’яти членів, призначених Норвезьким парламентом.

    У період між 1957 та 1991 роками Радянський Союз вручав Міжнародну Ленінську премію «За зміцнення миру між народами». З 1950 по 1955 вона називалася Сталінською. З 1995 Індія вручає Премію миру Ганді. Студентська премія миру присуджується студенту або студентській організації, що внесли значний внесок у збереження миру.

 

Учень. День миру.

21 вересня в Україні відзначається День миру. Цей день також є Міжнародним днем миру. В 1982 році в своїй резолюції Генеральна асамблея ООН проголосила Міжнародний день миру як день глобального припинення вогню і відмови від насильства. Цей день закликає людей не тільки замислитися про мир, а й зробити щось заради нього.

 

Вчитель. Коли ми говоримо про мир, у нас виникають асоціації, картини і

символи. Звернемось до наших художників.

 

Художник № 1. Я малюю голуба, що тримає оливкову гілочку. Автором цього

малюнка є знаменитий Пабло Пікассо. Цей голуб є символом миру.

 

Учень. Голубко біла, ти лети у світ,

Хай буде мир у небі голубому.

Бо голуб миру, кажуть з давніх літ,

Приносить радість родові людському.

 

Учень. Сьогодні ми хочемо подарувати нашим гостям голуби миру. Нехай у

ваших душах, оселях у всьому світі панує мир, щастя, добро та благополуччя.

 

Художник № 2. Я зобразив «Дзвін миру» - символ спокою, мирного життя і

дружби, вічного братерства і солідарності народів. Його було вилито із монет, які зібрали діти із 60 країн світу. Один з них знаходиться в Японії, другий – в Нью-Йорку. Існує традиція дзвонити в нього два рази в рік – вдень весняного рівнодення, а також 21 вересня – в День миру. Також церемонія дзвону включає в себе хвилину мовчання, як знак пам’яті загиблих!

 

Художник № 3. А в мене – живий символ України – білий лелека, який несе

людям мир, достаток, щастя, добро, материнство. Оспіваний в піснях, поетичних творах. Гніздиться біля людей і вважається священним птахом.

 

Учень. А мені відомо, що Древні греки були великими шанувальниками

спортивних змагань, тому спорт став посланцем миру. Відтоді мета Олімпійських ігор – вдосконалювати тіло і душу людини, об’єднувати людей всього світу, сприяти налагодженню мирних і толерантних стосунків. Девізом олімпійців стали слова «О, спорт, ти – мир!».

 

Вчитель. Збереження миру у всі часи були найважливішою проблемою. Тому

народи створювали символи миру.

 

(На екрані слайди з символами миру:

  1. Плутос на руках Ейрени (статуя символізує – мир, приносить процвітання.
  2. Паціфік (англ. pacific «мирний, миролюбивий») – міжнародний символ миру,  роззброєння, антивоєнного руху. 
  3. Жест «Вікторія»;
  4. Веселкова стрічка як символ миру;
  5. Єврейський символ миру;
  6. Китайський символ миру;
  7. Оливкова гілочка;
  8. Журавлик;

 

(Інсценізація «Памятник Садако Сасакі». Учениця в японському кімоно тримає в руках паперового журавлика. Учні роблять журавликів і підносять їх до умовного памятника)

 

Учень. Є сумна історія про одну японську дівчинку Садако Сасакі яка потрапила

під атомне бомбардування Хіросіми і Нагасакі в 1945 році і померла від променевої хвороби.

 

Учень. В лікарні їй розповіли легенду про 1000 журавликів згідно якої, людина,

яка виготовить 1000 паперових японських журавликів, зможе загадати бажання, яке обов’язково збудеться.

 

Учень. Дівчинка до останнього не втрачала надію і робила журавликів, вона

просто хотіла жити. Та сил вистачило лиш на 644. Її друзі завершили роботу і Садако була похована разом з тисячею паперових журавликів.

 

Учень. В 1959 році на зібрані кошти молодими людьми Японії в Парку Миру в

м. Хіросіма була встановлена статуя, яка зображувала Садако з паперовим журавликом в руці. На постаменті статуї написано: «Це наш плач. Це наша молитва. Мир в усьому світі».

 

 

1.  Мир на землі – це затишок і тиша,

     Це сміх дитячий і душі політ!

     Коли поет чарівні вірші пише

     Про незвичайний, дивовижний світ.

 

2. Мир на землі – це росяні світанки,

    Краса і творчість, пісня у гаях.

    Мир на землі – це вечори і ранки

    Із радістю і щастям у серцях.

 

3. Це дні роботи, сповнені натхнення,

    Щасливі сім’ї, здійснення надій.

    Й нас не лякають вибухи страшенні,

    Й солдати не кидаються у бій.

 

4. Мир на землі – це дім і мама, й тато,

    Й любові стільки – просто через край!

    Це та земля, де щастя є багато

    І в кожнім домі – хліба коровай!

 

5. Це та земля, де сміх і пісня лине,

    А діти йдуть до школи знов і знов.

    Й ніколи у боях ніхто не гине.

    Бо там господар – щастя і любов!

 

Вчитель. А скажіть будь-ласка, що ж загрожує миру та спокою на землі. Що

тримає  людей у вічній напрузі.

 

Учень. - Це війна, яка є повною протилежністю миру.

 

Учень. – це чума, як називав війну Альбер Камю. 

 

Учень. – це втрачене покоління, зруйновані долі так говорили про війну Ернест

Хемінгуей, Марія Ремарк, Генріх Белль.

 

Учень. – це жорстокість і безглуздість, абсурд і жахливі наслідки, - душевний

біль і фізичні рани, духовне скалічення – саме про такі риси війни писали М.Шолохов, О.Твардовський , О.Довженко та багато поетів, прозаїків і драматургів світу.

 

Вчитель. Війни на планеті не вщухають майже ніколи. То в одному кінці землі,

то в іншому спалахує страшне полум’я, й тоді знову гинуть люди, ллється кров, плачуть матері й діти. На жаль, наше бажання вирішувати соціальні, політичні, національні суперечки лише з позиції сили лежить в основі багатьох проблем сучасного світу.

  Не менше 43 мільйонів дітей у всьому світі не мають можливості відвідувати заняття у школі через збройні конфлікти. Руйнуються міста, діти втрачають віру в майбутнє, залишаються без власних домівок, без тат і мам. Я хочу, щоб ви подивились на екран і зрозуміли, чому варто не втрачати такий дорогоцінний скарб як мир.

 

(Відео про війни у світі)

 

Вчитель. Чому, на вашу думку, виникають війни.

 

(відповіді: Тому що між людьми не має злагоди і тоді вирішують все силою. Деякі прагнуть слави. Тому що один заздрить іншому. Жадають помсти.)

 

Учень. А я вважаю, що най вірогіднішою причиною війни є моральна

              недосконалість і недалекоглядність людей.

 

Учень. Чому цей світ такий жорстокий?

              Навіщо нам ота війна?

              Страждають діти, гинуть люди,

              А скільки знищено майна!

(Г.Лонгфелло «Пісня про Гайявату» «Люлька згоди», інсценізація. Виходить учень одягнений в костюм давнього індіанця і читає уривок із поеми Г.Лонгфелло).

 

Учень. «Діти! Слухайте уважно

Мудре слово і пораду,

Що вам скаже, нерозумним,

Той, хто дав життя всім людям.

Дав я землю вам для ловів,

Дав вам води для рибальства,

Дав ведмедя і бізона,

Дав вам сарну і оленя.

Дав бобра вам і козарку,

Напустив я риби в ріки,

На болота – диких птахів, -

Що ж примушує вас нищить,

Убивать один другого?

Я стомивсь від ваших сварок,

Від незгод і суперечок,

Від кривавих війн народних,

Молитов про помсту люту…

Ваша сила тільки в згоді,

А безсилля – в ворожнечі!

Помиріться ж, мої діти,

Будьте друзями, братами!

Діти! Слухайте Пророка,

Бо потнете у крові,

Бо пов’янете, як листя.

Окуніться ж ви в джерело,

Що сріблиться перед вами,

Змийте фарби, фарби бою,

Змийте з тіла плями крові,

Закопайте свою зброю,

Люльки висічіть з каміння,

Очерету наламайте

І, озлобивши їх пір’ям,

Запаліть собі на згоду

І живіть віки братами!»

 

Вчитель. Мудрі слова пролунали з уст могутнього Гітчі-Маніто. Який прагнув

заспокоїти серце, втихомирити душі ворогуючих племен. Та прикро, бо людство забуває, що всі народи – це брати, які повинні жити в мирі і злагоді.

 

 

 

Ведучий 1. 23 роки Незалежності Україна, на щастя, не знала війни. Наш народ

пишався тим, що у складні 90-ті Україні вдалося зберегти мир. Але війна не обійшла нашу державу тепер. Ще рік тому ми з вами не знали дуже багатьох слів пов’язаних з війною, тепер же мирне небо опалене полум’ям війни. Ще рік тому ми не особливо звертали увагу на слова «слава Україні – Героям слава», а тепер вони набули нового реального непідробного святого змісту.

 

Ведучий 2. Наразі всім зрозуміло, кому ці слова адресовані, і ні в кого немає

сумнівів, що ці герої – це наші хлопці, чоловіки, це мужні воїни, що зі зброєю в руках захищають східний кордон України, це лікарі, які виривають поранених в АТО з лап смерті, ставлять їх на ноги, це волонтери, на плечах яких тримається забезпечення нашої армії продуктами, обмундируванням, медикаментами та багато чим іншим, вкрай необхідним у щоденній ратній роботі солдата. Зрештою, ще всі ті, хто пожертвував хоча би краплиною своїх статків заради України, заради її майбутнього.

 

Ведучий 3. Слова «Слава Україні – Героям слава» перестали бути лише вітанням.

Нині це віддання особливої шани тим, хто у напружений, найкритичніший і найважливіший момент життя нашої країни не відступив і пожертвував собою заради своєї Батьківщини. Це вітання є засвідченням справжнього подвигу патріота.

         Коли перед очима проходять кадри з новин, фото поранених та загиблих героїв, ми розуміємо, що слова «Душу й тіло ми положим за нашу свободу» став для сучасної історії української нації не просто словами з гімну, це стало станом нескореної душі, це стало викликом для всіх і для кожного, для тебе і для мене.

 

Ведучий 4. В результаті бойових дій за даними ООН на квітень 2015 року в

Україні загинули понад 6116 людей, ще 15 тисяч 474 людини отримали поранення. Солдати добровольчих загонів та регулярної армії віддали життя за кожного з нас!

 

Ведучий 5. Дані про загиблих і поранених є приблизними – реальні цифри

можуть виявитися значно вищими, оскільки сотні людей вважаються зниклими безвісти, а сотні тіл ще не опізнані. Солдати добровольчих загонів та регулярної армії віддали життя за кожного з нас!

 

Ведучий 6. Приблизно 600 мирних жителів були вбиті в результаті обстрілів

житлових районів, а також внаслідок підриву на мінах та інших пекельних знаряддях вбивства.

 

Ведучий 7. Нині нараховується близько 1,8 млн біженців в внутрішніх

                     переселенців зі сходу України.

Ведучий 8. Близько 5 мільйонів людей потребують гуманітарної допомоги в

Україні. До них належать як ті, хто живе на окупованій проросійськими збройними формуваннями територіях, так і переселенці.

 

Вчитель.    Солдатські душі… Вони очима-зорями дивляться на нас з небес,

журавлями пролітають над нами, сумно курличучи в небесній далині.

Давайте хвилиною мовчання вшануємо пам’ять тих людей, які воювали за мир, хто віддав своє життя  в ім’я світлого майбутнього.

 

(Хвилина мовчання)

 

Учень. Але нашу Батьківщину, нашу Україну зламати не можна. Наче казковий

птах, вона піднімається, відроджується із попелу, розправляє гордо крила, стає міцнішою, сильнішою, кращою. Наведу слова одного з політичних аналітиків при ООН: «Після закінчення війни Україна отримає сильну армію, патріотизм на високому рівні, згуртовану націю, а ворог лише безіменні могили».

 

Вчитель. Наші студійці теж є активними борцями за мир, беруть участь у

різноманітних акціях і конкурсах та складають власну поезію. Тож послухаємо їх.

 

(Читають власні вірші члени літературно-мистецької студії «Первоцвіт»)

 

Учень. Світ величезний. Кожен з нас є невеликою частинкою земної кулі. А якщо

Кожна частинка буде доброю і миролюбною, то на землі завжди буде мир.

 

Учень (читає вірш)

Я хочу миру над усе на світі

 

А знаєте, чого я зараз хочу

Найбільше в світі? Миру і тепла!

Почути б думку світлу і пророчу,

Що ця війна далеко відійшла.

Що більше вже не буде стрілянини,

А буде мир і радість між людьми.

Що прийдемо до світлої години,

Й щасливо, любо заживемо ми.

Ви уявляєте, яке це щастя буде!

Працюють всі, в усіх достаток є.

У вихідні – відпочивають люди,

І роблять щось цікаве, щось своє…

Енергія у творчість переллється.

Краса душі воскресне, оживе…

І зовсім інше в нас життя почнеться,

Над світом рідна пісня попливе

І заворожить ласкою своєю,

І зачарує ніжністю серця.

Ми заживемо дружньою сім’єю,

Не буде щастю меж, ані кінця…

І будуть в нас рости здорові діти,

Веселі, мудрі, добрі, золоті…

Ми будемо їх успіхам радіти.

Вони ж щасливі будуть у житті.

Я хочу миру над усе на світі,

Я хочу тиші, спокою у сні.

Я хочу цьому світові радіти,

Щоб солов’ї співали навесні.

Щоб рідна мова всіх нас об’єднала,

Чарівні квіти всюди зацвіли.

Моя земля тривог і бід не знала,

А люди всі щасливими були.

 

 

(Після декламації вірша «Я хочу миру над усе на світі» учні молодших класів виконують танець)

 

Вчитель. Я сподіваюсь, що кожен учасник засідання студії усвідомив, що таке

мир, що треба робити для його збереження. І я вірю, що такі талановиті, розумні діти як ви будуть справжніми патріотами своєї Батьківщини. На цьому наше засідання закінчено. Дякуємо всім за увагу.

 

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz